Handelsebetingelser og vilkår
Snappii Aftalevilkår af 24. september 2019, og som også fremgår på www.snappii.dk.
1. Aftalens indgåelse
a. Denne aftale indgås med Snappii c/o Kabelplus p/s, CVR-nr. 38494120, Ishøj Østergade 45, 2635 Ishøj, Danmark (“Snappii”).
b. Du kan kontakte os via e-mail på kundeservice@snappii.dk, på telefon 71 992 997 eller på ovennævnte adresse. Du kan se vores åbningstider på: Kundeservice.
2. Aftalevilkår
a. Du kan altid finde gældende vilkår for aftalen på Snappii.dk.
b. Disse vilkår er gældende for aftaler mellem Snappii og en myndig privatperson over 18 år med bopæl i Danmark.
c. Snappii kan løbende foretage ændringer af disse aftalevilkår, produktets sammensætning, mv. ved at ændre aftalevilkårene på sin hjemmeside snappii.dk, hvorefter de opdaterede vilkår er gældende, medmindre der er tale om væsentlige ændringer.
d. Væsentlige ændringer af aftalevilkårene bliver varslet overfor dig mindst 30 dage før de træder i kraft. Ved væsentlige ændringer kan aftalen opsiges med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Dette gælder også inden bindingsperiodens udløb. Væsentlige ændringer kan for eksempelvis være prisændringer.
e. Kommunikation mellem Snappii og Kunden foregår via e-mail og sms og det er derfor et krav at kunden har en aktiv e-mailadresse og et aktivt mobilabonnement. Kunden skal informere Snappii ved skift af e-mailadresse eller mobiltelefonnummer.
3. Aftaleindgåelse
a. Aftalen indgås ved, at du via Snappiis hjemmeside, pr. telefon, ved fjernsalg eller på e-mail afgiver en ordre og modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail, der bekræfter leveringsadressen, dine valg af produkter samt dine kontaktinformationer.
Aftalen betragtes som indgået ved din afgivelse af bestilling, idet det konkrete leveringstidspunkt fastlægges af Snappii i ordrebekræftelsen, da leveringstidspunkt afhænger af flere konkrete forhold, herunder din adresse og hvilke tekniske installationer, der er på den pågældende adresse. Snappii har også i helt særlige tilfælde muligheden for at hæve aftalen allerede ved modtagelsen af din afgivelse af ordre, se punkt 6.
b. Hvis Aftalen er indgået pr. telefon eller på e-mail eller ved andet fjernsalg anses aftalen for indgået ved din accept af aftalen, og fortrydelsesfristen løber herefter fra det tidspunkt. Du vil i tilfælde af aftaleindgåelse andre steder end Snappiis hjemmeside også modtage en ordrebekræftelse per e-mail.
4. Aftalens ophør
a. Der er 6 måneders bindingsperiode gældende fra dato for påbegyndt levering af tjenesten fra Snappii.
b. Aftalen kan opsiges af dig med 30 dages varsel, dog tidligst til udløb af bindingsperioden.
c. Aftalen kan til enhver tid opsiges af Snappii med 30 dages varsel.
d. I tilfælde af din opsigelse eller hvis Snappii opsiger dig, tilbagebetaler Snappii eventuel forudbetalt abonnementsafgift, der refunderes forholdsmæssigt.
5. Fortrydelsesret
a. Der er 14 dages fortrydelsesret fra aftaleindgåelsen. Du kan fortryde pr. telefon, email eller almindelig post til kontaktadressen.
b. Hvis du vil bruge din fortrydelsesret, skal du for egen regning og risiko returnere det bredbåndsudstyr, som du eventuelt måtte have modtaget fra Snappii. Udstyret skal sendes med omdeling/levering til adressen til: Snappii, Ishøj Østergade 45, 2635 Ishøj. Det er dit eget ansvar at dokumentere, at udstyret er behørigt returneret.
c. Hvis du ikke returnerer udstyret rettidigt, opkræver Snappii rykkergebyrer og eventuelt erstatning i henhold til gældende prisliste, som findes på prislisten.
6. Levering
Snappii skal i aftaleperioden levere de produkter som fremgår af ordrebekræftelsen.
a. Snappii kan ikke levere til alle adresser, da levering forudsætter, at Snappii har indgået aftale om adgang med den underliggende net-ejer. På Snappii.dk kan du ved indtastning af din adresse se, om det er muligt at få Snappii på din adresse.
b. Levering og leveringsdatoen forudsætter en brugbar ledningsvej og stik på din adresse, ellers kan der være behov for teknikerbesøg mod betaling. Ordren annulleres, hvis du ikke ønsker at gennemføre denne pga. merbetaling til etablering af stik eller stikledning. Du får besked om dette efter at vi har modtaget din ordre, men inden der fremsendes en endelig ordrebekræftelse.
c. Du skal selv sikre at opsige eventuel anden udbyder af bredbånd ved skift til Snappii. Du skal være opmærksom på gældende opsigelsesvarsel samt eventuel bindingsperiode hos din tidligere udbyder, da udbyderen kan have ret til at opkræve betaling for den resterende del af din binding eller opsigelsesperiode.
d. I forbindelse med etablering af Snappii bredbånd kan det blive nødvendigt med ét eller flere teknikerbesøg. Teknikerbesøg er en selvstændig ydelse, som skal betales af dig, såfremt teknikerbesøget skyldes forhold, som du er ansvarlig for. Teknikerbesøg vil da afregnes til priser i henhold til vores gældende prisliste, som findes på prislisten.
e. Du skal sikre, at teknikeren har adgang til din bopæl i forbindelse med installation. Hvis du ikke kan garantere adgang til leveringsadressen, skal Snappii have besked minimum 2 arbejdsdage før teknikerbesøget. Hvis teknikeren går forgæves, eller hvis du giver for sen besked til Snappii om, at du ikke kan være på bopælen i det angivne tidsrum, har Snappii ret til at fakturere for et forgæves teknikerbesøg efter den til enhver tid gældende prisliste, som findes på prislisten. Snappii kan endvidere betragte dette som din væsentlige misligholdelse af aftalen, der giver Snappii ret til at ophæve aftalen.
f. Du er ansvarlig for at sikre, at der er strømudtag til at forsyne det medfølgende udstyr.
g. Du skal selv sørge for at udbedre eventuelle reparationer, som er nødvendige som følge af etablering af Snappii Bredbånd.
7. Bredbånd
a. Vi leverer bredbånd til dig med den hastighed og de øvrige detaljer, der fremgår af din ordrebekræftelse.
b. Den bestilte hastighed kan alene opnås som kablet forbindelse til router. Der tages dog forbehold for forbindelsens fysiske natur og tilstand samt belastningen af netværkets kapacitet, idet dette kan påvirke den oplevede hastighed. Den bestilte hastighed kan ikke forventes via wifi, ligesom kundens eget udstyr kan være begrænsende for den oplevede hastighed, hvis udstyret ikke fuldt kan understøtte den bestilte hastighed.
c. Efterfølgende ændringer til dit bredbåndsprodukt vil fremgå under ”Mit Snappii” på Snappii.dk.
d. Bredbåndsforbindelsen må alene anvendes af dig og øvrige medlemmer af din husstand. Du må således ikke dele forbindelsen med andre husstande. Forbindelsen er som udgangspunkt tænkt til privat brug, men anvendelse til hjemmearbejdsplads og eget erhverv kan ske i det omfang, at brugen ikke giver en urimelig belastning af nettet og/eller forstyrrer andre slutbrugeres anvendelse af internettet. Konstateres et unormalt højt trafikforbrug eller afvigende trafikmønster, forbeholder Snappii sig ret til – efter henstilling om normalisering af trafikforbruget – at lukke forbindelsen og evt. opsige abonnementet uden yderligere varsel.
8. Udstyr
a. Du låner udstyret, som bruges til levering af bredbånd fra Snappii, eksempelvis router.
b. Snappii sender udstyret til dig til nærmeste pakkeshop, medmindre du ønsker udstyret sendt til den adresse, som du har opgivet til os som installationsadressen.
c. Hvis du ikke afhenter det fremsendte udstyr, kan Snappii opkræve gebyr for at genfremsende udstyr.
d. Ved aftalens ophør skal udstyret returneres – med omdeling – til Snappii, for Kundens regning, på følgende adresse:
e. Det er Kundens ansvar at dokumentere, at udstyret er returneret, det er en god ide at gemme kvitteringen for forsendelsen.
f. Hvis Kunden ikke returnerer udstyret rettidigt, opkræver Snappii rykkergebyrer og eventuelt erstatning, i henhold til gældende prisliste som findes på prislisten.
9. Driftsopdateringer og udbedring af fejl
a. Såfremt du konstaterer fejl på vores bredbånd, kan du kontakte kundeservice med henblik på fejlsøgning og udbedring.
b. Det kan i den forbindelse blive nødvendigt med lokal fejlretning hos dig, der udføres af vores teknikere.
c. Såfremt et teknikerbesøg er nødvendigt, vil vi kontakte dig for at aftale et tidspunkt. Det er vigtigt, at du er hjemme på det pågældende tidspunkt, så vi ikke går forgæves. Såfremt du har brug for at ændre det aftalte tidspunkt, skal du aflyse overfor kundeservice med mindst 2 arbejdsdages varsel. Hvis du ikke når at aflyse til tiden, forbeholder Snappii sig ret til at fakturere for et forgæves teknikerbesøg efter den til enhver tid gældende prisliste som findes på prislisten.
d. Hvis Snappii under fejlsøgningen konstaterer at en fejl er forårsaget af udstyr, der ikke er leveret af Snappii, der giver forstyrrelser eller ulemper for driften af Snappiis netværk, har du pligt til straks at afhjælpe disse fejl. Eventuelle udgifter i denne forbindelse afholdes af dig. Snappii, forbeholder sig ret til at fakturere dig for omkostninger til Snappiis fejlsøgning og udbedring af fejl, der er relateret hertil.
e. Snappii har til enhver tid ret til at foretage ændringer, som er nødvendige for at sikre en tilfredsstillende drift og trafik af Snappiis netværk, herunder foranstaltninger for at afværge sikkerheds- eller integritetsmæssige hændelser eller trusler og sårbarheder, såsom ændring af IP-adresser, installationer, mv.
f. Snappii kan i særlige tilfælde give kompensation, herunder forholdsmæssig tilbagebetaling i tilfælde af mangler ved tjenesten. Kompensationen kan aldrig overstige den månedlige ydelse.
10. Flytning
a. Hvis du flytter til ny adresse, fortsætter den eksisterende bredbåndsaftale, herunder en eventuel bindingsperiode. Dette vil også gælde, selvom Snappii måske ikke kan levere bredbånd på den nye adresse.
b. Ved flytning af dit bredbånd opkræves du et flytte-/oprettelsesgebyr i henhold til gældende prisliste, som findes på prislisten.
11. Priser
a. Gældende priser vil fremgå af prislisten.
b. Den aftalte pris fremgår af ordrebekræftelsen og på ”mit Snappii” på Snappii.dk.
c. Snappii kan løbende ændre sine priser. Alle prisændringer varsles mindst 30 dage før de træder i kraft.
d. Ved prisstigninger kan du opsige din Aftale med virkning fra den dag, hvor prisændringen træder i kraft. Dette gælder også inden eventuel bindingsperiodes udløb. Eventuelle forudbetalinger vil da blive refunderet forholdsmæssigt.
12. Fakturering og betalings-betingelser
a. Du betaler din regning med automatisk kortbetaling. Det fremgår af snappii.dk, hvilke typer af betalingskort, der kan benyttes til betaling af Snappii.
b. Du modtager din første opkrævning ved modtagelse af ordrebekræftelsen, idet betalingsdatoen da vil være den konkrete leveringsdato, hvor pengene trækkes på dit betalingskort.
c. Den første betaling er forudbetaling for perioden fra leveringsdatoen og resten af det igangværende kvartal. Første betaling vil ligeledes omfatte éngangsbetalinger relateret til oprettelsen af Snappii bredbånd.
d. Betalinger sker herefter kvartalsvis forud d. 1. dag i hvert kvartal. Du vil således blive opkrævet et kvartals abonnementsbetaling hhv. 1. januar, 1. april, 1. juli og 1. oktober. Eksempelvis dækker betalingen pr. 1. januar for perioden 1. januar til og med 31. marts.
e. Beløbet trækkes på dit betalingskort på betalingsdatoen.
f. Det er dit ansvar, at der til enhver tid er registreret et gyldigt kreditkort hos Snappii, samt at der er dækning på dette.
g. Er det ikke muligt at trække pengene via automatisk kortbetaling, modtager du besked om manglende betaling pr. e-mail.
h. Såfremt du betaler for sent, fremsender Snappii en rykker for den manglende betaling.
i. Hvis du ikke betaler i overensstemmelse med rykkeren, fremsendes endnu en rykker med et inkassovarsel.
j. Snappii kan lade tredjemand varetage inddrivelsen af det skyldige beløb.
k. Ved forsinket betaling kan Snappii, opkræve morarenter og andre gebyrer i overensstemmelse med gældende ret.
l. Ved forsinket betaling har Snappii ret til at lukke din forbindelse, indtil det skyldige beløb er betalt, og betinge åbning af fuld betaling af restancen. Ved åbning opkræves endvidere et genåbningsgebyr.
m. Din manglende betaling anses ikke som en opsigelse af Aftalen, men som din væsentlige misligholdelse af Aftalen. Sådan misligholdelse giver Snappii mulighed for at ophæve aftalen.
n. Snappii har mulighed for at kreditvurdere dig, herunder ved at indhente oplysninger om dig fra uafhængige kreditoplysningsbureauer eller offentligt tilgængelige registre.
13. Kommunikation
a. Kommunikation mellem dig og Snappii foregår via e-mail og sms, og det er derfor et krav at du har en aktiv e-mailadresse og et aktivt mobilabonnement. Du skal opdatere dine kontaktoplysninger på snappii.dk ved skift af e-mailadresse og/eller mobiltelefonnummer.
14. Persondata
a. Snappii (CVR-nummer 38494120), telefon 71 992 997 og e-mail kundeservice@snappii.dk) er data-ansvarlig for de personoplysninger, der indsamles om dig og behandles i medfør af denne aftale.
b. Snappiis persondatapolitik samt hvilke oplysninger, vi behandler om dig, kan du altid finde og læse på Cookie- og privatlivspolitik.
c. Snappii forbeholder sig retten til at ændre selskabets persondatapolitik ved at opdatere vores privatlivspolitik. Ved væsentlige ændringer vil du blive adviseret direkte, eksempelvis pr. e-mail.
15. Overdragelse
a. Du kan til enhver tid overdrage din forbindelse til 3. mand på adressen, såfremt denne kan leve op til alle gældende vilkår. Gør 3. mand ikke dette, kan Snappii afvise overdragelsen.
16. Klagebehandling
a. Du kan til enhver tid klage skriftligt til Snappii. Klagen skal enten sendes pr. e-mail til kundeservice@snappii.dk eller pr. post til Snappii c/o Kabelplus, Ishøj Østergade 45, 2635 Ishøj.
b. Snappii vil besvare din klage inden 30 dage fra modtagelsen. Snappiis afgørelse kan indklages til Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3.th, 1609 København K.
17. Lovvalg og værneting
a. Denne aftale er undergivet dansk ret og de danske domstole ved dit hjemting.