Oprettelse & bestilling

Opsigelse af nuværende abonnement

Du skal selv opsige dit abonnement hos din nuværende leverandør/udbyder. Dette kan du gøre nemt og enkelt ved at sende dem en mail med din skriftlige opsigelse. Nedenfor kan du finde vores opsigelsesskabelon, som du blot kan kopiere og udfylde med dine egne informationer. Vi anbefaler altid at sende din opsigelse skriftligt, da dette giver dig bevis for, at du har opsagt det og således kan der ikke opstå tvivlstilfælde.

De fleste bredbånds-udbydere har 30 dages opsigelses udenfor en eventuel bindingsperiode, men dette kan være individuelt fra aftale til aftale. Så som udgangspunkt kan du forvente at der går 30 dage før dit abonnement fra Snappii bliver aktiveret.

Skulle du få brug for hjælp eller have spørgsmål til os, så kan du altid ringe til vores kundeservice på 71 992 997 og få hjælp.

Opsigelsesskabelon

Hej [skriv her navnet for din nuværende bredbåndsudbyder]

Jeg opsiger hermed, fra dags dato [indsæt opsigelsesdato] mit bredbåndsabonnement hos jer.

Med øjeblikkelig virkning opsiger jeg hermed også mit kontakt-samtykke hos jer så i herefter skal behandle mine informationer efter nuværende persondata-regler.

Mine informationer tilknyttet bredbåndsabonnement er som følgende:

Navn: [Indsæt navn tilknyttet bredbåndsabonnementet]

Adresse: [Indsæt adresse]

Postnummer og by: [indsæt postnummer og by]

Kundenummer el. lignende: [Indsæt dit kundenummer – det kan du finde på din ordrebekræftelse eller regning]

Jeg vil gerne bede om en bekræftelse på at i har modtaget denne mail med det samme.

Med venlig hilsen

[Indsæt dit eget navn]

 

Mailadresse du kan sende din opsigelse til

Vi har samlet en liste med de fleste danske bredbåndsudbydere. Find din og brug mailen til at sende din opsigelse. Skulle din udbyder ikke være på listen kan du oftest finde deres mailadresse på deres hjemmeside under kundeservice.

Bolignet: info@bolignet.dk

Bornfiber: kundeservice@bornfiber.dk 

Fastspeed: kundeservice@fastspeed.dk

Hiper: kundeservice@hiper.dk

Kviknet: kundeservice@kviknet.dk

Stofa: info@stofa.dk

Telenor: kundeservice@telenor.dk

Telia: bredbaandprivat@telia.dk

YouSee: kundeservice@yousee.dk

Mit Snappii

Mit Snappii er din selvbetjeningsportal til Snappii. Her kan du finde og ændre dine oplysninger, tilmelde dit betalingskort og foretage betalinger, samt se dine fakturaer. Du kan let og hurtigt administrere dit bredbåndsabonnement hjemmefra!

Fortrydelsesret og bindingsperiode

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på dine køb gældende fra den dato, du modtager ordrebekræftelsen. For at fortryde dit køb kan du ringe til os på telefon 71 992 997.

Dit abonnement har en bindingsperiode på 6 måneder fra din første betalingsdag.

Har du spørgsmål eller vil vide mere om vores IP-adresser, er du velkommen til at ringe til vores eksperter i Teknisk Support på 71 992 997.

IP-adresse

Vores bredbåndsforbindelse anvender som standard en privat IP-adresse med en CGNAT-pulje (flydende mange-til-mange NAT). Vi har implementeret en række indstillinger i vores CGNAT for at forbedre oplevelsen, herunder på video-kald og online-gaming.

Skulle du have behov for en fast IP-adresse, så er dette en tilkøbsmulighed. En fast IP-adresse er nødvendig hvis du f.eks. har din egen server som skal kunne tilgås ude fra internettet. Du får stadig en privat IP-adresse på dit udstyr, men al din ind- og udgående trafik vil via statiske NAT-regler blive mappet til en offentlig IP-adresse, som kun kan benyttes af dig.

På fiber tildeles din router en offentlig IP-adresse ved tilkøb af fast IP-adresse.

Bredbånd & TV

Nogle antenne-/ eller boligforeninger har aftaler hos YouSee der kræver en aktiv TV-pakke for at få bredbånd i husstanden. Hvis din forening kræver dette, så har du to muligheder:

Vil gerne have TV-pakke

Hvis du allerede har en TV-pakke, så beholder du blot denne og opsiger dit bredbånds-abonnement for at få Snappii. Hvis du allerede har bestilt Snappii men ikke har en TV-pakke, så vil du få en mail fra os om at dette mangler. Når din ordre for en TV-pakke går igennem hos din forening eller YouSee vil din Snappii ordre automatisk blive godkendt og sat i værks.

Vil ikke have TV-pakke

Hvis du ikke vil have en TV-pakke, men ønsker hurtigt, billigt og stabilt bredbånd fra Snappii, så skal du som beboer i din pågældende forening tage kontakt til din foreningsbestyrelse/ administrator og informere dem om, at du ønsker bredbånd uden TV-pakke. Fra jeres nye aftale træder i kraft med YouSee vil der ikke gå længe før de åbner op for, at i beboere kan få bredbånd uden at betale for en TV-pakke.

Din bestyrelse/administrator skal gøre følgende for at åbne for bredbånd uden TV:

1. Kontakte YouSee Foreningsservice (foreningsservice@yousee.dk, eller telefon 70 704 044).

2. Forhøre sig om at få fjernet kravet fra jeres nuværende kontrakt så i kan få bredbånd uden TV.

3. Hvis ikke, så forhøre sig om I kan få en allonge/bilag til jeres nuværende aftale, der gør muligt for beboerne at få bredbånd uden en aktiv TV-pakke.

Leveringstider

På de fleste adresser vil vi kunne etablere din nye bredbåndsforbindelse indenfor 3 uger, vi vil dog i de fleste tilfælde kunne gøre det hurtigere.

Få dage efter din bredbåndsbestilling fra Snappii vil vi sende en router til dig. Routeren bliver sendt til din nærmeste GLS pakkeshop, men ønsker du hjemmelevering kan dette også vælges mod et lille gebyr.

Har du bestilt fiber og skal have en mediekonverter bliver denne også leveret ca. en uge før din etableringsdato.

Kræver din bredbåndsopsætning, at dit stik skal skiftes til højhastighedstik, vil der komme en tekniker ud til din adresse og skifte dette gratis. Teknikeren vil som udgangspunkt komme samme dag som din forbindelse etableres.

Mere information om leveringstider og etableringstidspunkter vil blive oplyst under og efter din bestilling af dit abonnement.

Hvordan får jeg Snappii?

Du kan nemt og bekvemt bestille din bredbåndsforbindelse fra Snappii via www.snappi.dk. Vi har lavet en simpel 3-trins guide til dig for, at du kan føle dig sikker i bestillingsprocessen.

1. Før du bestiller, skal du tjekke om vi kan levere Snappii til dig på din adresse her.

2. Indtast påkrævede oplysninger for, at vi kan identificere dig og godkende din bestilling. Herefter vælger du blot den ønskede leveringsdato og betalingsmetode, hvorefter du har færdiggjort din bestilling.

3. Sidste skridt er, at du modtager din ordrebekræftelse på den mail du har tilknyttet din bestilling. I denne vil der stå hvad der sker frem til, at du har Snappii forbindelse på adressen.

Skulle du foretrække at tale med en af vores konsulenter og få hjælp eller blot gode råd til din bestilling, så kan du ringe til os på telefon 71 992 997. Vi står klar mandag-fredag fra 11-21 og lørdag, søndag og helligdage fra 11-16.

Opsigelse af dit nuværende abonnement

Du skal selv opsige dit abonnement hos din nuværende leverandør/udbyder. Vi vil gerne gøre dette så nemt for dig som muligt, så derfor har vi lavet en guide til hvordan du på 2 minutter opsiger hos din nuværende udbyder.

Hvis du har brug for yderligere hjælp til at opsige din nuværende leverandør, kan du ringe til vores kundeservice på 71 992 997 som kan guide dig.

Kan jeg få internet fra Snappii?

Snappii kan du indtaste din adresse og se om vi kan levere internet til dig. Du kan også altid ringe til os på telefon 71 992 997 og få hjælp til din bestilling. Vores kundeservice kan også guide dig til at finde den løsning der passer netop bedst til dit/husstandens behov og selvfølgelig hjælpe dig hvis du skulle have spørgsmål til produktet eller bestillingen.

På nuværende tidspunkt kan vi levere til dele af TDC’s kabel-tv-netværk i Danmark, samt til omkring en kvart million husstande via TDC’s fibernetværk. Vi udvider løbende vores leveringsområde. Hvis vi endnu ikke kan levere til dig, kan du skrive dig op til vores nyhedsbrev, så vi kan sende dig et godt tilbud og informationer når vores netværk bliver udvidet til din adresse.

Snappii leverer til privatadresser der er tilmeldt TDC´s kabel-tv netværk og fibernetværk, samt til private beboere i antenne og boligforeninger. Hvis du er i tvivl om hvilken opsætning du har, så kan du ringe ind til vores kundeservice som kan være behjælpelige med informationer om dette.

Teknikerbesøg

Snappii Bredbånd kræver et højhastighedsstik i husstanden (via kabel-TV-stikket). Hvis du allerede har dette behøver du som udgangspunkt ikke teknikerbesøg. Vores bredbånd er nemt at installere og kræver ikke udstyr der ikke følger med i din router-pakke.

Hvis du ikke har højhastighedsstik, sender vi en tekniker hjem til dig for at udskifte dette. Dette gør vi for, at vi kan sikre dig, at du får den maksimal hastighed og stabilitet på forbindelse.

Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked, om der er højhastighedsstik på din adresse. Vi skal nok tage hånd om alt det tekniske, så du ikke skal bekymre dig om dette.

Skal din bredbåndsforbindelse leveres på fiber og er der allerede etableret en fiber installation i din husstand, så har du umiddelbart ikke behov for tekniker.

Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked om der er etableret en fiber installation i din husstand.