Oprettelse & bestilling

Opsigelse af nuværende abonnement

Du skal selv opsige dit abonnement hos din nuv√¶rende leverand√łr/udbyder. Dette kan du g√łre nemt og enkelt ved at sende dem en mail med din skriftlige opsigelse. Nedenfor kan du finde vores opsigelsesskabelon, som du blot kan kopiere og udfylde med dine egne informationer. Vi anbefaler altid at sende din opsigelse skriftligt, da dette giver dig bevis for, at du har opsagt det og s√•ledes kan der ikke opst√• tvivlstilf√¶lde.

De fleste bredb√•nds-udbydere har 30 dages opsigelses udenfor en eventuel bindingsperiode, men dette kan v√¶re individuelt fra aftale til aftale. S√• som udgangspunkt kan du forvente at der g√•r 30 dage f√łr dit abonnement fra Snappii bliver aktiveret.

Skulle du f√• brug for hj√¶lp eller have sp√łrgsm√•l til os, s√• kan du altid ringe til vores kundeservice p√• 71 992 997 og f√• hj√¶lp.

Opsigelsesskabelon

Hej [skriv her navnet for din nuværende bredbåndsudbyder]

Jeg opsiger hermed, fra dags dato [indsæt opsigelsesdato] mit bredbåndsabonnement hos jer.

Med √łjeblikkelig virkning opsiger jeg hermed ogs√• mit kontakt-samtykke hos jer s√• i herefter skal behandle mine informationer efter nuv√¶rende persondata-regler.

Mine informationer tilknyttet bredb√•ndsabonnement er som f√łlgende:

Navn: [Indsæt navn tilknyttet bredbåndsabonnementet]

Adresse: [Indsæt adresse]

Postnummer og by: [indsæt postnummer og by]

Kundenummer el. lignende: [Inds√¶t dit kundenummer ‚Äď det kan du finde p√• din ordrebekr√¶ftelse eller regning]

Jeg vil gerne bede om en bekræftelse på at i har modtaget denne mail med det samme.

Med venlig hilsen

[Indsæt dit eget navn]

 

Mailadresse du kan sende din opsigelse til

Vi har samlet en liste med de fleste danske bredbåndsudbydere. Find din og brug mailen til at sende din opsigelse. Skulle din udbyder ikke være på listen kan du oftest finde deres mailadresse på deres hjemmeside under kundeservice.

Bolignet: info@bolignet.dk

Bornfiber: kundeservice@bornfiber.dk 

Fastspeed: kundeservice@fastspeed.dk

Hiper: kundeservice@hiper.dk

Kviknet: kundeservice@kviknet.dk

Stofa: info@stofa.dk

Telenor: kundeservice@telenor.dk

Telia: bredbaandprivat@telia.dk

YouSee: kundeservice@yousee.dk

Mit Snappii

Mit Snappii er din selvbetjeningsportal til Snappii. Her kan du finde og ændre dine oplysninger, tilmelde dit betalingskort og foretage betalinger, samt se dine fakturaer. Du kan let og hurtigt administrere dit bredbåndsabonnement hjemmefra!

Fortrydelsesret og bindingsperiode

Du har altid 14 dages fortrydelsesret p√• dine k√łb g√¶ldende fra den dato, du modtager ordrebekr√¶ftelsen. For at fortryde dit k√łb kan du ringe til os p√• telefon 71 992 997.

Dit abonnement har en bindingsperiode p√• 6 m√•neder fra din f√łrste betalingsdag.

Har du sp√łrgsm√•l eller vil vide mere om vores IP-adresser, er du velkommen til at ringe til vores eksperter i Teknisk Support p√•¬†71 992 997.

IP-adresse

Vores bredbåndsforbindelse anvender som standard en privat IP-adresse med en CGNAT-pulje (flydende mange-til-mange NAT). Vi har implementeret en række indstillinger i vores CGNAT for at forbedre oplevelsen, herunder på video-kald og online-gaming.

Skulle du have behov for en fast IP-adresse, s√• er dette en tilk√łbsmulighed. En fast IP-adresse er n√łdvendig hvis du f.eks. har din egen server som skal kunne tilg√•s ude fra internettet. Du f√•r stadig en privat IP-adresse p√• dit udstyr, men al din ind- og udg√•ende trafik vil via statiske NAT-regler blive mappet til en offentlig IP-adresse, som kun kan benyttes af dig.

P√• fiber tildeles din router en offentlig IP-adresse ved tilk√łb af fast IP-adresse.

Bredbånd & TV

Nogle antenne-/ eller boligforeninger har aftaler hos YouSee der kræver en aktiv TV-pakke for at få bredbånd i husstanden. Hvis din forening kræver dette, så har du to muligheder:

Vil gerne have TV-pakke

Hvis du allerede har en TV-pakke, så beholder du blot denne og opsiger dit bredbånds-abonnement for at få Snappii. Hvis du allerede har bestilt Snappii men ikke har en TV-pakke, så vil du få en mail fra os om at dette mangler. Når din ordre for en TV-pakke går igennem hos din forening eller YouSee vil din Snappii ordre automatisk blive godkendt og sat i værks.

Vil ikke have TV-pakke

Hvis du ikke vil have en TV-pakke, men √łnsker hurtigt, billigt og stabilt bredb√•nd fra Snappii, s√• skal du som beboer i din p√•g√¶ldende forening tage kontakt til din foreningsbestyrelse/ administrator og informere dem om, at du √łnsker bredb√•nd uden TV-pakke. Fra jeres nye aftale tr√¶der i kraft med YouSee vil der ikke g√• l√¶nge f√łr de √•bner op for, at i beboere kan f√• bredb√•nd uden at betale for en TV-pakke.

Din bestyrelse/administrator skal g√łre f√łlgende for at √•bne for bredb√•nd uden TV:

1. Kontakte YouSee Foreningsservice (foreningsservice@yousee.dk, eller telefon 70 704 044).

2. Forh√łre sig om at f√• fjernet kravet fra jeres nuv√¶rende kontrakt s√• i kan f√• bredb√•nd uden TV.

3. Hvis ikke, s√• forh√łre sig om I kan f√• en allonge/bilag til jeres nuv√¶rende aftale, der g√łr muligt for beboerne at f√• bredb√•nd uden en aktiv TV-pakke.

Leveringstider

P√• de fleste adresser vil vi kunne etablere din nye bredb√•ndsforbindelse indenfor 3 uger, vi vil dog i de fleste tilf√¶lde kunne g√łre det hurtigere.

F√• dage efter din bredb√•ndsbestilling fra Snappii vil vi sende en router til dig. Routeren bliver sendt til din n√¶rmeste GLS pakkeshop, men √łnsker du hjemmelevering kan dette ogs√• v√¶lges mod et lille gebyr.

Har du bestilt fiber og skal have en mediekonverter bliver denne ogs√• leveret ca. en uge f√łr din etableringsdato.

Kr√¶ver din bredb√•ndsops√¶tning, at dit stik skal skiftes til h√łjhastighedstik, vil der komme en tekniker ud til din adresse og skifte dette gratis. Teknikeren vil som udgangspunkt komme samme dag som din forbindelse etableres.

Mere information om leveringstider og etableringstidspunkter vil blive oplyst under og efter din bestilling af dit abonnement.

Hvordan får jeg Snappii?

Du kan nemt og bekvemt bestille din bredb√•ndsforbindelse fra Snappii via www.snappi.dk. Vi har lavet en simpel 3-trins guide til dig for, at du kan f√łle dig sikker i bestillingsprocessen.

1. F√łr du bestiller, skal du tjekke om vi kan levere Snappii til dig p√• din adresse her.

2. Indtast p√•kr√¶vede oplysninger for, at vi kan identificere dig og godkende din bestilling. Herefter v√¶lger du blot den √łnskede leveringsdato og betalingsmetode, hvorefter du har f√¶rdiggjort din bestilling.

3. Sidste skridt er, at du modtager din ordrebekræftelse på den mail du har tilknyttet din bestilling. I denne vil der stå hvad der sker frem til, at du har Snappii forbindelse på adressen.

Skulle du foretr√¶kke at tale med en af vores konsulenter og f√• hj√¶lp eller blot gode r√•d til din bestilling, s√• kan du ringe til os p√• telefon 71 992 997. Vi st√•r klar mandag-fredag fra 11-21 og l√łrdag, s√łndag og helligdage fra 11-16.

Opsigelse af dit nuværende abonnement

Du skal selv opsige dit abonnement hos din nuv√¶rende leverand√łr/udbyder. Vi vil gerne g√łre dette s√• nemt for dig som muligt, s√• derfor har vi lavet en guide til hvordan du p√• 2 minutter opsiger hos din nuv√¶rende udbyder.

Hvis du har brug for yderligere hj√¶lp til at opsige din nuv√¶rende leverand√łr, kan du ringe til vores kundeservice p√• 71 992 997 som kan guide dig.

Kan jeg få internet fra Snappii?

P√• Snappii kan du indtaste din adresse og se om vi kan levere internet til dig. Du kan ogs√• altid ringe til os p√• telefon 71 992 997 og f√• hj√¶lp til din bestilling. Vores kundeservice kan ogs√• guide dig til at finde den l√łsning der passer netop bedst til dit/husstandens behov og selvf√łlgelig hj√¶lpe dig hvis du skulle have sp√łrgsm√•l til produktet eller bestillingen.

P√• nuv√¶rende tidspunkt kan vi levere til dele af TDC‚Äôs kabel-tv-netv√¶rk i Danmark, samt til omkring en kvart million husstande via TDC‚Äôs fibernetv√¶rk. Vi udvider l√łbende vores leveringsomr√•de. Hvis vi endnu ikke kan levere til dig, kan du skrive dig op til vores nyhedsbrev, s√• vi kan sende dig et godt tilbud og informationer n√•r vores netv√¶rk bliver udvidet til din adresse.

Snappii leverer til privatadresser der er tilmeldt TDC¬īs kabel-tv netv√¶rk og fibernetv√¶rk, samt til private beboere i antenne og boligforeninger. Hvis du er i tvivl om hvilken ops√¶tning du har, s√• kan du ringe ind til vores kundeservice som kan v√¶re behj√¶lpelige med informationer om dette.

Teknikerbes√łg

Snappii Bredb√•nd kr√¶ver et h√łjhastighedsstik i husstanden (via kabel-TV-stikket). Hvis du allerede har dette beh√łver du som udgangspunkt ikke teknikerbes√łg. Vores bredb√•nd er nemt at installere og kr√¶ver ikke udstyr der ikke f√łlger med i din router-pakke.

Hvis du ikke har h√łjhastighedsstik, sender vi en tekniker hjem til dig for at udskifte dette. Dette g√łr vi for, at vi kan sikre dig, at du f√•r den maksimal hastighed og stabilitet p√• forbindelse.

N√•r du foretager din bestilling, vil du automatisk f√• besked, om der er h√łjhastighedsstik p√• din adresse. Vi skal nok tage h√•nd om alt det tekniske, s√• du ikke skal bekymre dig om dette.

Skal din bredbåndsforbindelse leveres på fiber og er der allerede etableret en fiber installation i din husstand, så har du umiddelbart ikke behov for tekniker.

Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked om der er etableret en fiber installation i din husstand.